torsdag 16 mars 2017

The Black Madonna - "He Is The Voice I Hear"

Marea Stamper, eller The Black Madonna som hon vanligtvis kallar sig, förförde mina öron för första gången med den bitterljuva "A Jealous Heart Never Rests" 2013. Sen dess har hon varit väldigt sparsam med att släppa musik och istället koncentrerat sig på dj-andet. Med tanke på att MixMag utsåg henne till årets dj 2016 var det nog inte helt fel prioritering. Dessutom gav det ett sug efter ny musik och när nya låten "He Is The Voice I Hear" släpptes var hypen närmast monumental.

Lyckligtvis levererade hon också. "He Is The Voice I Hear" är inte bara ett monumental house-epos. Det är en själfylld låt, kanske inte gospelinfluerad men den skapar precis samma väckelsekänsla som riktigt bra gospel gör. Dessutom gör den mig glad. Jag var rädd att jag bara var ett offer för hypen när jag pumpade den på repeat i bilen till och från jobbet i januari, men nu är det mars och jag älskar den fortfarande. Lysande musik.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar