tisdag 12 mars 2013

Letters From Nowhere


Ibland känns det som att iOS verkligen är (åtminstone den närmaste) framtidens spelformat. Guldkornen blir bara fler och fler, större och större och alltmer högkaratiga. Dessvärre växer mängden dynga exponentiellt. Genom att läsa pålitliga recensioner etc brukar jag kunna undvika den mesta skiten men ibland gör även jag misstag. Hej Letters From Nowhere.

Jag ska inte ens bemöda mig med att berätta bakgrundshistorien då den kan råka få dig att tro att det här är ett bra och spännande spel. Istället ska jag gå rakt på spelmekaniken. Spelet går till enligt följande: du ser ett antal platser på en karta och väljer en av dem. Då kommer du in i ett rum av något slag där det finns en väldans massa bråte. Längst ner på skärmen har du en lista på tolv olika föremål. Dessa ska du hitta och klicka på dem. That's it.

Nej, nu överdrev jag - du får hjälp hela tiden. Om du väntar kanske 15 sekunder så är det bara att klicka på förstoringsglaset så visar den var ett föremål finns. Och har du svårt att hitta nästa så väntar du 15 sekunder till. Utmaningen? Ibland kommer det minispel. Dessa är av typen lägga pussel eller lägga memory och inte ens min dotter på 4 1/2 år hade svårt  med dem. Samtidigt förs historien framåt med ynkliga berättarmedel och visar sig vara riktigt ointressant.

Nej usch. Undvik!

Betyg: 2 av 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar